Nowa Fabia okazała się prawdziwym strzałem w dziesiątkę
Dowiedzieliśmy się, że Skoda pracuje nad poprawą zdolności produkcyjnej czeskiego zakładu Mlada Boleslav. W ciągu dwóch zmian Czesi mają produkować w nim już nie 800, a 1200 egzemplarzy aut - to odpowiedź na rosnące zainteresowanie najtańszymi modelami w aktualnej ofercie katalogowej Skody.
Koncern podaje, że tylko w lutym br. Skoda sprzedała w sumie 76 tys. aut na całym świecie, co daje wzrost o przeszło 8% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej (na rynku Europy Środkowej odnotowano 12,4-procentowy wzrost).
Rosnący poziom zamówień wymusił na Skodzie konieczność zatrudnienia blisko 1000 nowych inżynierów.
Miejski hatchback znów pozytywnie zaskoczył
Rekordowy poziom sprzedaży Skody to zasługa m.in. rosnących zamówień na modele: Rapid Spaceback i Nowa Fabia (Fabia III generacji sprzedaje się o 1/3 lepiej od modelu produkowanego w latach 2007-2014).
W najnowszym raporcie koncernu czytamy, że czeska marka odpowiada już za 13% polskiego rynku sprzedaży samochodów osobowych w naszym kraju. Jeśli zajrzeć do danych statystycznych ECPiK, to tylko w lutym tego roku Polacy zarejestrowali przeszło 3,8 tys. aut marki Skoda.
Fabia debiutowała w październiku ubiegłego roku
Przypomnijmy, że Skoda Fabia III generacji została oficjalnie zaprezentowana w IV kw. ubiegłego roku i jest dziś najtańszym modelem auta osobowego oferowanego przez czeskiego producenta tuż obok Roomstera oraz miejskiego Citigo. Według danych Comperia.pl *, Skoda Fabia jest przy tym jednym z najtańszych aut do ubezpieczenia OC.
* Informacja za źródłem: Comperia.pl: Fabia jednym z najtańszych aut do ubezpieczenia.
W swojej podstawowej ofercie Nowa Fabia to koszt 39,380 złotych (wyposażenie typu Active z silnikiem benzynowym MPI o pojemności 1,0 i mocy 44 kW). Za lepiej wyposażony egzemplarz w wersji Fabia Edition trzeba zapłacić już 47,330 złotych.