Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk


Obwodnica Nysy w 32 miesiące

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Opolski Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na realizację budowy obwodnicy Nysy w ciągu dróg krajowych nr 46 i 41.
Obwodnica Nysy w 32 miesiące

Obwodnica Nysy w 32 miesiące
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Do przetargu wystartowało 8 oferentów. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm „Mota Engil” Kraków i „Himmel & Papesch” Opole. Oferent ten zaproponował realizację zadania za kwotę 307,440 mln zł dając na wykonane prace 10 lat gwarancji. Obwodnica ma być gotowa w 32 miesiące od dnia podpisania umowy. Zadanie zostanie zrealizowane będzie w systemie Projektuj& Buduj.

Do 29 maja 2014 r. włącznie firmy startujące w przetargu mają czas na złożenie ewentualnych odwołań. Następnie wszystkie dokumenty przetargowe przesłane zostaną do kontroli do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Kontrola trwa do 30 dni i po tym terminie będzie mogła być podpisana umowa z wykonawcą. Opolski Oddział GDDKiA przewiduje, że powinno to nastąpić pod koniec czerwca 2014 roku.

W ramach zadania zostaną wykonane w szczególności:

- aktualizacja dokumentacji projektowej i dostosowanie rozwiązań projektowych do aktualnych założeń technicznych;

- uzyskanie decyzji Wojewody Opolskiego zezwalającej na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID);

- budowa 16,5 km nowego odcinka w ciągu dróg krajowych, w tym:

- 7,4 km jako ciąg drogi krajowej nr 46 (droga dwujezdniowa);

- 9,1 km jako ciąg drogi krajowej nr 41 (droga jednojezdniowa, na odcinku 4 km z dodatkowymi pasami do wyprzedzania – tzw. 2+1);

- budowa 14 obiektów mostowych, w tym 383-metrowego mostu nad rzeką Nysą Kłodzką ze 100 metrowym przęsłem nurtowym oraz 2 obiekty nad istniejącymi liniami kolejowymi z Nysy w stronę Brzegu i w stronę Opola;

- 5 skrzyżowań drogowych, w tym 4 ronda średnie oraz węzeł drogowy typu WB na skrzyżowaniu projektowanej i istniejącej drogi krajowej nr 46 w obrębie tzw. Górki Hanuszowskiej;

- drogi dojazdowe do nieruchomości rolnych, równoległe do ciągu obwodnicy;

- 10 zbiorników retencyjnych i retencyjno-infiltracyjnych;

- przygotowany zostanie teren pod przyszłe obustronne parkingi.

Zgodnie z harmonogramem, na przełomie I i II kwartału 2015 r., po uzyskaniu decyzji ZRiD, Wykonawca rozpocznie roboty budowlane, które potrwają do II połowy 2017 r.

Korzyści z obwodnicy:

Inwestycja ma na celu poprawę przepustowości ulic miejskich i płynności ruchu lokalnego poprzez wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza obszar zabudowy miejskiej. Realizacja inwestycji wpłynie na wzrost poziomu bezpieczeństwa zarówno kierujących pojazdami, jak i mieszkańców Nysy. Wyeliminowanie z ruchu miejskiego uciążliwych samochodów ciężkich przyczyni się do poprawy klimatu akustycznego oraz zmniejszenia wielkości emisji substancji szkodliwych do środowiska.

Budowa nowego odcinka drogi z dala od terenów zabudowanych, o parametrach zgodnych z obowiązującymi warunkami technicznymi, zapewni komfort ruchu tranzytowego i w znaczny sposób skróci czas podróżujących na kierunku Polska – Czechy oraz Opole – Kłodzko. Realizacja inwestycji umożliwi również skomunikowanie z terenami inwestycyjnymi, wpływając na rozwój aktywacji gospodarczej terenów zlokalizowanych w sąsiedztwie.

Oferty złożone w przetargu (w zaokrągleniu):

1. PRDiM Mosty Łódź – 468,957 mln zł;

2. „Pol-Aqua” SA Warszawa – 355,114 mln zł;

3. „Berger Bau” Wrocław i „Berger Bau” Niemcy (konsorcjum) – 338,656 mln zł;

4. „Mota Engil” Kraków i „Himmel & Papesch” Opole (konsorcjum) – 307,440 mln zł;

5. „Eurovia” Bielany Wrocławskie – 386,132 mln zł;

6. „Heilith & Woerner” Wrocław i „Strabag” Pruszków – 325,835 mln zł;

7. „Intercor” Zawiercie i „Trakt” Górki Sztukowskie (konsorcjum) – 491,977 mln zł;

8. „Budimex” Warszawa – 338,387 mln zł.


GDDKiA



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 26 kwietnia 2024
Imieniny
Marii, Marzeny, Ryszarda

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl