Przygotowany został pod kierunkiem nauczycieli: L. Dachowskiej i L. Kleczy.
Głównym celem projektu i szeregu podjętych przez uczniów działań była integracja uczniów kl. I – III, propagowanie wśród nich wzorców zachowań ekologicznych w środowisku naturalnym, promowanie ekologii i samorealizacja.
Dzieci rozwiązywały rebusy i krzyżówki przyrodnicze, zagadki ekologiczne, brały udział w konkursie plastycznym pt. „Idzie wiosna”. Uczniowie kl. I zainspirowani przez wychowawczynię L. Dachowską , z dużą inwencją twórczą ,zespołowo wykonali plakat pt. „ Środowisko ponad wszystko”. promujący ekologię Wyłoniono mistrzów rozwiązywania krzyżówek i zagadek przyrodniczych.
Nie zabrakło również zasad tworzenia piramidy zdrowego żywienia , gier i zabaw ruchowych, konkurencji sportowo- rekreacyjnych promujących wiosenną aktywność fizyczną oraz zdrowy styl życia. Szczególnymi umiejętnościami wokalnymi popisali się uczestnicy festiwalu piosenki przyrodniczej pt. „Wiosenne rytmy” przygotowanego pod kierunkiem p. L. Kleczy.
Na korytarzu szkolnym można było obejrzeć wystawę prac plast. pt. „Wiosenne klimaty” wykonanych przez uczniów kl. I i II różnymi technikami. W Dniu Powitania Wiosny wszędzie w szkole królował kolor zielony i żółty, a wyjątkowego kolorytu uroczystości dodały ciekawe i barwne stroje uczniów.
Zrealizowany w szkole projekt edukacyjny wpłynął na kształtowanie u dzieci umiejętności pracy w grupie, wytrwałości, wykazywania właściwej postawy podczas rywalizacji, wiary we własne siły oraz autoprezentacji. Uczniowie okazali się bardzo kreatywni, pomysłowi i otwarci na nowe wyzwania. Było wesoło, kolorowo i radośnie, a wiosna na dobre zagościła w naszym szkolnym środowisku.