Nowa IKEA to aż 65 prezentowanych wnętrz. Imponujących rozmiarów budynek stanowić będzie przestronne miejsce dla poszukujących pomysłów na aranżowanie mieszkań i domów. Na 37 705 m2 będzie można znaleźć pełen, liczący 9500 artykułów, asortyment. W porównaniu z obecnie funkcjonującym sklepem, to aż o 2000 więcej produktów.
Znajdą się w niej dedykowane rodzinom miejsca parkingowe, windy i ruchome schody, pokoje dla rodziców z dziećmi, intymne miejsce do karmienia dla mam, inspirujący swoim wyglądem i asortymentem dział IKEA dla Dzieci czy udogodnienia w restauracji, ułatwiające przygotowanie posiłków dla maluchów.
Wrocław doczekał się również Smålandii – wyjątkowego placu zabaw dla dzieci. W Smålandii (in. Czarodziejskim Lesie) będzie można obejrzeć bajkę, powspinać się na linie, skakać do basenu z kulkami, pobawić się klockami, pluszakami i wieloma innymi zabawkami z asortymentu IKEA. Na dzieci czekać będą też zabawy organizowane przez opiekunów oraz kolorowanki, malowanie farbami, wycinanki, chowanie się w wielkim bucie lub po prostu zabawa z innymi dziećmi. Dziećmi w Smålandii zajmą się wykwalifikowani opiekunowie. Korzystanie ze Smålandii jest bezpłatne.
Nowa IKEA ogrzewana będzie energią geotermalną, energia cieplna z chłodni i mroźni zostanie wykorzystana do podgrzewania wody, a tuby słoneczne pozwolą doprowadzić naturalne światło nawet do najniżej położonych kondygnacji budynku. Woda deszczowa będzie magazynowana i wykorzystywana do spłukiwania toalet i podlewania roślin na parkingu. Nowy sklep IKEA powstaje w podwrocławskim Parku Handlowym Bielany, w bezpośrednim sąsiedztwie węzła drogowego łączącego autostradę A4 i drogę krajową nr 98. Obiekt o powierzchni 37 705 m2 będzie największym i najnowocześniejszym sklepem szwedzkiego koncernu w Polsce. Koszt inwestycji to ponad 200 mln złotych.
Nowa IKEA w liczbach:
• 3 – liczba kondygnacji
• 15% - o tyle wzrośnie zatrudnienie
• 67 – liczba prezentowanych wnętrz
• Ponad 600 – liczba miejsc w restauracji
• 1 450 – liczba miejsc parkingowych
• 9 500 – liczba dostępnych artykułów
• 37 700 m2 – powierzchnia sklepu
• Ponad 200 mln zł – wartość inwestycji