Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Nysa
Tama do zamknięcia. Co dalej?

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Nyskie samorządy powiatowy i gminny walczą o adaptację budowanej kładki technologicznej przez rzekę na przeprawę mostową i organizację przejazdu przez tamę Jeziora Nyskiego po zakończonym remoncie.
Tama do zamknięcia. Co dalej?

Tama do zamknięcia. Co dalej?
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

W Starostwie Powiatowym odbyło się spotkanie władz samorządów Nysy z dyrektorem RZGW Wrocław i przedstawicielami SWECO Hydroprojekt Kraków. Omawiano kwestie przejazdu przez tamę Jeziora Nyskiego w czasie remontu oraz docelowe rozwiązania komunikacyjne na istniejących i nowobudowanych przeprawach przez rzekę.

Przewodniczący Rady Powiatu Nyskiego Mirosław Aranowicz podniósł temat konieczności organizacji przejazdu przez tamę jeziora szczególnie uwzględniając ruch turystyczny w sezonie letnim.

8 kwietnia przejazd przez tamę nie będzie już możliwy. Inwestycja zakończy się w połowie 2015 roku. Rozmawiano również o możliwości ruchu pieszych i dopuszczeniu ruchu rowerowego w trakcie inwestycji.

Zdaniem firmy wykonawczej na tamie będzie plac budowy, jednak będą pewne przerwy w robotach na samej tamie i wówczas istnieje możliwość dopuszczenia ruchu pieszego i rowerowego.

Starosta Nyski Adam Fujarczuk, wicestarosta Czesław Biłobran i burmistrz Nysy Jolanta Barska zainteresowani są utrzymaniem ruchu samochodowego po modernizacji tamy jeziora.

W pierwotnych planach RZGW zapowiadało brak możliwości ruchu samochodowego przez tamę po jej remoncie. Władze samorządowe są zdeterminowane w działaniu zaadaptowania powstającej kładki technologicznej w okolicach obecnego jazu łączącego ulicę Wyspaińskiego z ulicą Saperską na przeprawę mostową.

- Z punktu widzenia technologicznego nie ma przeciwskazań do pozostawienia ruchu na tamie, są jednak obostrzenia wynikające z przepisów w zakresie bezpieczeństwa - informował dyrektor RZGW Wrocław.

Projektowana nośność tamy wynosi 40 ton, szerokość jezdni to 7,5 metra. Kładka technologiczna, budowana poniżej obecnego jazu będzie miała nośność 30 ton i  6 metrów szerokości. Oba obiekty spełniają więc parametry dróg dostosowanych do ruchu kołowego.

W przypadku uzyskania zgody – o co zabiegają oba samorządy - na adaptację na stałą przeprawę mostową kładki technologicznej samorządy będą musiały wykonać drogi dojazdowe od strony ulic Wyspiańskiego i Saperskiej. Konieczność budowy dróg wymaga zabezpieczenia środków w samorządowych budżetach.

Drożność ruchu kołowego przez tamę jeziora i adaptacja kładki na przeprawę mostową w pełni wyklucza konieczność budowy trzeciego mostu przez rzekę.

Podczas spotkania projektanci poinformowali, że wały wzdłuż rzeki będą miały koronę o szerokości 5 metrów i wysokości 1,7 metra. Będą więc mogły stanowić promenadę - bulwar umożliwiający ruch pieszych i rowerów od tamy jeziora aż do okolic mostu im. Kościuszki.

Są również planowane zejścia do wody i slipy dla łodzi. Burmistrz Nysy zainteresowana jest oświetleniem bulwaru. W tej sprawie odbędzie się spotkanie w Urzędzie Miejskim w Nysie.

Kolejne spotkanie zaplanowano na 10 kwietnia w Starostwie Powiatowym w Nysie.


sp/um



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Czwartek 25 kwietnia 2024
Imieniny
Jarosława, Marka, Wiki

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl