Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Nysa
Nowa rajdówka Pawła Dytki

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Paweł Dytko zaprezentował nowy, prototypowy samochód wyścigowy VW Polo WRC, którym będzie startował w nadchodzącym sezonie 2012.

Nowa rajdówka Pawła Dytki
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Nowa rajdówka Pawła Dytki
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

- W środę przeprowadziliśmy pierwsze jazdy nowym samochodem. Dla mnie była to ogromna frajda, bo po tylu miesiącach ciężkiej pracy całego zespołu udało się w końcu zasiąść za kierownicą polówki - mówi Paweł Dytko.

Samochód ma turbodoładowany, ponad 400-stu konny silnik, napęd na 4 koła, niewiele ponad 1200 kilogramów, wagi co daje mu przyśpieszenie do 100km/h w niecałe 4 sekundy.

- W czasie pierwszych testów to była taka zabawa autem. Na pewno muszę się przestawić i zmienić troszkę styl jazdy. Po kilkunastu latach prowadzenia "wielkich i długich" Mitsubishi Lancerów Evo przesiadłem się do krótkiego i zwinnego VW Polo. Samochód na razie prowadzi się dość nerwowo, ale obecnie jest to całkowicie testowy model. Dopiero po dłuższych testach i kolejnych treningach, wymianie zawieszania na w pełni wyścigowe, uda mi się go opanować, dobrze poustawiać i jeździć znacznie szybciej niż Mitsubishi - ocenia Paweł.

Pomysł na budowę tego prototypu pojawił się głowie Pawła podczas tegorocznych startów w Mistrzostwach Europy w wyścigach górskich, gdzie startuje wiele takich prototypów. Mają one fenomenalne osiągi i zrobiły na nim ogromne wrażenie. Nowe Polo jest egzemplarzem testowym i doświadczalnym. Ekipa Dytki docelowo planuje zbudować bardzo lekkie nadwozie oparte na konstrukcji rurowej, tak żeby całe auto wagowo zbliżyło się do magicznej wartości 1000 kilogramów, bo dopiero wtedy samochód może być piekielnie szybki.

- Czekamy teraz z niecierpliwością na nowe, krajowe regulaminy techniczne na sezon 2012, które powinny dopuszczać do startu w Mistrzostwach Polski takie "bolidy" z tak dużym zakresem przeróbek konstrukcyjnych. Wtedy podejmiemy decyzję, czy starujemy w pełnym cyklu w Polsce, czy w Europie a być może poświęcimy się nowemu projektowi - starcie w najsłynniejszym i najdłuższym wyścigu górskim na świecie – „Pikes Peak International Hill Climb” - opowiada planach Dytko.

Wyścig ten jest rozgrywany w lipcu, w amerykańskim stanie Kolorado, ma prawie 20 kilometrów długości i metę zlokalizowaną na wysokości ponad 4300m n.p.m. Wszystko natomiast zależy od podejścia sponsorów i wielkości budżetu.

- Na koniec, korzystając z okazji, chciałbym życzyć wszystkim Wszystkiego Najlepszego z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Oby sportowych emocji nie zabrakło… - mówi na zakończenie Paweł Dytko.

My także dokładamy się do życzeń, a Pawłowi życzymy samych sukcesów w nadchodzącym nowym roku!


Pam



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Czwartek 18 kwietnia 2024
Imieniny
Apoloniusza, Bogusławy, Go?cisławy

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl