Nowi członkowie Zarządu Powiatu Nyskiego w składzie:
- Adam Fujarczuk - Przewodniczący Zarządu,
- Czesław Biłobran - Wiceprzewodniczący Zarządu
- Jerzy Dunaj - Członek etatowy Zarządu
- Artur Rolka - Członek Zarządu
- Daniel Palimąka - Członek Zarządu
podczas posiedzenia, które odbyło się 9 grudnia br., omawiali kwestie dotyczące m.in. budowy obwodnicy miasta Nysy w ciągu dróg krajowych nr 41 i 46, wydając opinię w sprawie zmian drogowych w zakresie dróg powiatowych.
Zarząd pozytywnie zaopiniował pierwszy z dwóch wariantów przedłożonych przez WBP Zabrze Sp.z o.o., ul. Pawliczka 25, 41-800 Zabrze, w zakresie połączeń komunikacyjnych z drogami powiatowymi. Argumentując Zarząd stwierdził, że rozwiązania prezentowane w wariancie 1 zapewniają pełną efektywność projektowanego zadania inwestycyjnego w powiązaniu z istniejącym układem komunikacyjnym Powiatu Nyskiego.
Wariant 1 zakłada wykonanie na przecięciach z istniejącymi drogami powiatowymi rozwiązań komunikacyjnych, które zapewnią płynną i bezkolizyjną komunikację przez wydzielony korytarz komunikacyjny obwodnicy w ciągu dróg krajowych nr 41 i 46. Projektowane wiadukty drogowe nad drogą powiatową nr 1653 O oraz w ciągu dróg powiatowych nr 1663 O, 1677 O i 1604 O są rozwiązaniami w pełni funkcjonalnymi o parametrach dostosowanych do potrzeb i wymagań transportowo-komunikacyjnych sieci dróg powiatowych i wraz z zaprojektowanymi drogami transportu rolnego gwarantują pełną dostępność do terenów zlokalizowanych po obu stronach projektowanej obwodnicy.
Projektowany wiadukt z estakadą na przecięciu z drogą powiatową nr 1663 O, przechodzący jednocześnie nad istniejącą linią kolejową nr 137 Katowice-Legnica przyczyni się znaczącej poprawy bezpieczeństwa z zachowaniem pełnej płynności przejazdu oraz zapewni dostęp do terenów inwestycyjnych powodując ich aktywizację.
Włączenie obwodnicy do istniejącej drogi krajowej nr 46 oraz drogi powiatowej nr 1668 O Goświnowice-Głebinów na wysokości miejscowości Goświnowice poprzez budowę ronda turbinowego (o większej przepustowości niż rondo zwykle jednopasowe) zapewni bezkolizyjne i płynne rozprowadzenie ruchu kołowego. Jednocześnie Zarząd zwrócił uwagę, że przedłożone w wariancie 1 rozwiązanie połączenia projektowanej obwodnicy z istniejącą drogą krajową nr 41 relacji Nysa-Prudnik-Trzebinia za pomocą ronda jest zdecydowanie korzystniejsze ze względu na bezpieczeństwo i płynność ruchu w stosunku do prezentowanego w wariancie 2 skrzyżowania jednopoziomowego skanalizowanego typu "T". Jednocześnie zarząd zwrócił uwagę, że wykonanie ronda na połączeniu projektowanej obwodnicy z drogą krajową nr 41 będzie korzystne z uwagi na przyszłościowe włączenie projektowanej obwodowej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 407.
Na Zarządzie omawiane były także sprawy związane ze zmianami w budżecie powiatu.