11 marca, na spotkaniu Regionalnego Komitetu ds. Budowy Obwodnicy Nysy i Niemodlina, działającego w ramach Stowarzyszenia Ruchu Rozwoju Regionu, rozmawiano o planach związanych z tymi inwestycjami.
Marszałek Józef Sebesta podkreślał, że Zarząd Województwa traktuje oba projekty łącznie, gdyż odkorkowanie jednego miasta nie zmieni sytuacji w drugim. – Patrzymy na tę inwestycję przez pryzmat regionu - mówił. - Obwodnica w Nysie, to szansa na powiększenie obszaru Specjalnej Strefy Wałbrzyskiej o 250 hektarów, to szansa, by powiat nyski zaczął dynamicznie rozwijać się gospodarczo, by zmniejszył się poziom bezrobocia.
Obwodnica Nysy, jak informował Bolesław Pustelnik, szef opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w najbardziej korzystnym, szóstym wariancie, mieć będzie 16,4 km długości. Projekt zakłada budowę pięciu skrzyżowań, trzech obiektów mostowych i ośmiu wiaduktów. Jej koszt, to 460 mln złotych. Na koniec marca tego roku zaplanowano otwarcie ofert na wykonanie dokumentacji technicznej. Z kolei obwodnica Niemodlina składać się będzie z 11,5 km trasy. W jej ciągu planowana jest budowa dwóch mostów i ośmiu wiaduktów drogowych. Szacowany koszt, to 328,2 mln złotych.
– Zrobimy wszystko, by obie drogi zakończyć w tym samym czasie - deklarował dyrektor Pustelnik. - Realny termin rozpoczęcia inwestycji to 2012 rok. Zakończenie budowy - dwa lata później. Pod warunkiem, że prac nie opóźnią protesty ekologów i podmiotów startujących w przetargu.
26 marca ma się odbyć w Niemodlinie wspólna sesja rad nyskiej i niemodlińskiej – zapraszali burmistrz Nysy, Jolanta Barska oraz Mirosław Stankiewicz, burmistrz Niemodlina.
Obecny na spotkaniu Bogusław Wierdak, przewodniczący Sejmiku Województwa Opolskiego, podkreślał, że ważne jest, by obie inwestycje zostały zapisane z Narodowym Programie Budowy Dróg na lata 2007-2013. Zapewni im to finansowanie z funduszy budżetu państwa. – Dobrze, że inwestycja ma poparcie szerokich gremiów samorządowych, bo to znaczy, że mówimy wszyscy jednym głosem – powiedział.