Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

powiat nyski
Dzień bez zakupów

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
29 listopada obchodzimy Dzień bez Kupowania. Sklepy kuszą już świąteczną oprawą, Mikołajki zbliżają się wielkimi krokami i jak tu się powstrzymać?

Sposób świętowania wydaje się prosty - należy ograniczyć lub wykluczyć zakupy. Może się to okazać w praktyce bardzo trudne z uwagi na zbliżające się Mikołajki oraz świąteczny wystrój sklepów. Świąteczne promocje są w stanie skusić największego skąpca. Celem Dnia bez Kupowania jest refleksja nad naszymi nawykami konsumenckimi. W tym roku to święto wypada w niedzielę, więc mieszkańcy Nysy mają ułatwione zadanie. Większość sklepów jest w niedzielę nieczynnych, więc możliwość zrobienia zakupów jest z założenia ograniczona.

Konsumpacja jest stałym elementem życia każdego człowieka. Źle jeśli staje się celem życia i przeradza się w zakupoholizm. To choroba, która polega na uzależnieniu od zakupów. Zakupoholik najczęściej nabywa rzeczy dla samego kupowania, a nie ze względu na potrzebę użytkowania.

Konsumpcja stała się ważnym elementem obrony Polski przed kryzysem, który dotknął niemal całą Europę i USA. Najwyższy poziom zysków handlowcy osiągają właśnie w okresie świątecznym. Coraz częściej zakupy robimy przez Internet, który działa całodobowo. Pokusa więc jest duża, ale z drugiej strony to właśnie pęd zakupów uruchamia produkcję, a to wpływa na lepszy stan naszej gospodarki.


Danuta Studencka-Derkacz



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 19 kwietnia 2024
Imieniny
Alfa, Leonii, Tytusa

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl