Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Nysa
Jak jeździć efektywnie?

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Chcesz zaoszczędzić na benzynie? Mamy dla Ciebie kilka porad, jak jeździć efektywnie. Dbaj o silnik, stosuj ulepszacze paliwa, umiejętnie zmieniaj biegi, a w twoim portfelu na pewno zostanie więcej pieniędzy na inne rzeczy i przyjemności.

Specjaliści zapewniają, że podstawą do zmniejszenia ilości spalanej benzyny jest płynna jazda. Silnik pracujący na wyższych obrotach zużywa bowiem więcej paliwa. Jeśli posiadacz nowy samochód dobrej marki z salonu, który zapewnia lepszą ekonomikę pracy silnika, to zastosowane w nim systemy sprawią, że śmiało można wrzucać wyższy bieg, gdy jest to tylko możliwe. Z kolei każde dynamiczne przyspieszenia i gwałtowne hamowanie powodują, że nasz pojazd spala więcej paliwa. Samochód należy rozpędzać płynnie, bez niepotrzebnego szarpania. Zawsze jest też lepiej dodać więcej gazu na wyższym biegu. Systematycznie serwisowanie pojazdu i prawidłowe wyregulowanie silnika daje do 4% oszczędności w zużyciu paliwa. Pamiętajmy też o systematycznej wymianie oleju i filtrów.

Kolejną sprawą jest sprawdzanie stanu ogumienia. O odpowiednie ciśnienie w oponach trzeba dbać przez cały rok i sprawdzać co jakiś czas, w lecie najlepiej raz w miesiącu. W zimie obserwujemy zwykle duże wahania temperatur, dlatego należy je sprawdzać częściej. W warunkach zimowych, w porównaniu z ciśnieniem w temperaturze 20°C, obniżająca się temperatura powoduje spadek ciśnienia w oponach: ok. 0,2 bara w temperaturze 0° C, ok. 0,3 bara w temperaturze –10° C. Pamiętajmy, że opony należy zawsze dobierać do modelu samochodu zgodnie z zaleceniem producenta.

Ostatnio na polskich stacjach modne są ulepszacze paliwa z serii MPG. Popularne pastylki przyczyniają się do znacznej redukcji spalania w silnikach spalinowych. Dzięki nim można uzyskać oszczędności rzędu od kilku do nawet 20%. Ulepszacze sprzedawane są także w formie płynnej i granulowanej. Przed ich użyciem, należy dokładnie zapoznać się z informacją na ulotce, ile należy dodać tego komponentu w stosunku np. do 10 litrów paliwa. Ich charakterystyką jest to, że nie zmieniają składu paliwa. Pastylki tworzą jedynie cienką warstwę katalityczną w komorze spalania, która służy jako katalizator. Dzięki temu przyczyniają się do skuteczniejszego i bardziej ekonomicznego spalania paliwa. Dużą zaletą jest to, że możemy je stosować nie tylko do benzyny, lecz również np. do oleju napędowego, czy do mieszanki etanolu i benzyny. Producenci tychże komponentów zapewniają również, że MPG przyczynia do redukcji składników toksycznych w spalinach, a sama emisja dwutlenku węgla spada o blisko 70%.

Fani Roberta Kubicy i Formuły 1 na pewno wiedzą, że aerodynamika pojazdu znacznie wpływa na zużycie paliwa. Na przykładzie bolidu Roberta w czasie tegorocznego sezonu, zakończonego w zeszłą niedzielę, znakomicie widać, że nawet niewielkie zmiany w wyglądzie pojazdu wymiernie wpływają na prędkość i zużycie paliwa. Polska mentalność powoduje, że kierowcom nie chce się ciągle ściągać mocowań na rowery i narty. Tymczasem przy większych autach i ich pokaźnych bagażnikach na dachach większy opór powietrza sprawia, że samochody pochłaniają około 10% więcej paliwa. Dodatkowo wraz ze wzrostem prędkości opór zwiększa się, dlatego mając jakieś dodatki na dachu nie należy jechać szybciej niż 120-130 km/h. Regularnie należy sprawdzać, czy w naszym tylnim bagażniku nie nagromadziło się zbyt dużo niepotrzebnych przedmiotów. Nie musimy też wozić na wszelki wypadek większych baniaków z olejem. Najlepiej kupować pojemniki do kilku litrów pojemności.

O technice jazdy już pisaliśmy na początku. Dodamy jeszcze, że błędem jest rozgrzewanie silnika podczas postoju na parkingu, powinno się ono odbywać podczas jazdy. Kiedy czekasz w korku zgaś silnik, nie ma potrzeby zostawiać auta na chodzie. Z kolei samo wyhamowywanie samochodu powinno odbywać się stopniowo, redukowaniem biegu na niższy, a nie gwałtowną zmianą prędkości. Stosowanie się do powyższych porad na pewno spowoduje, że odczujemy to finansowo i wypady na stacje benzynowe będą mniej stresujące.


red.



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 19 kwietnia 2024
Imieniny
Alfa, Leonii, Tytusa

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl