Wszyscy lubimy promocje i wyprzedaże
Zakupy spożywcze robimy codziennie lub prawie codziennie. Dlatego nie jesteśmy zaskoczeni promocjami. Każda sieć sklepów, marketów czy hipermarketów co tydzień, a nawet i dwa razy w tygodniu, prezentuje nową ofertę z nowymi niższymi cenami. Tutaj wszystkie szynki taniej o 14%, w innym miejscu nabiał w promocji, gdzieś indziej pieczywo i słodycze po okazyjnych cenach. Jednak prawdziwe polowanie urządzamy na wyprzedażach. Według raportu KPMG aż 88% Polaków dokonuje zakupów podczas wyprzedaży. I jesteśmy na nich naprawdę rozrzutni. Przeciętny Polak w trakcie noworocznych wyprzedaży wydał aż 300 złotych. Mniej więcej połowa z nas czeka z zakupem wcześniej upatrzonej rzeczy właśnie do wyprzedaży, by zaoszczędzić „parę” złotych. Oznacza to, że rozsądnie planujemy wydatki? Nie do końca, bowiem 38% z nas w trakcie wyprzedaży kupuje, nie tylko tanie akcesoria kuchenne, pod wpływem chwili.
Gdzie kupować tanie akcesoria kuchenne?
Wyprzedaże to jedno, jednak nie zawsze możemy, lub chcemy, do nich czekać. Zwłaszcza, że średnio odbywają się one dwa razy w roku. W okolicach czerwca/lipca oraz po Świętach Bożego Narodzenia. Jak więc kupować tanie akcesoria kuchenne, tanie telewizory, buty, ubrania i telefony? Bardzo prosto – w internecie. Internet to najlepszy przyjaciel każdego, kto chce kupić taniej. Wystarczy, że wpiszemy w przeglądarkę internetową nazwę produktu, który chcemy kupić, i już po chwili mamy kilkanaście stron wynikowych. Możemy skorzystać z porównywarek cenowych lub znaleźć tanie akcesoria kuchenne w sklepie internetowym Zakupione.pl. Sklepy internetowe konkurują między sobą nie tylko cenami produktów, ale również dostawy. Większość z nich oferuje darmową przesyłkę przy zakupach za konkretną kwotę. Czasem jest to 50, niekiedy 100 lub więcej złotych.
Czy w takim razie warto?
Skoro musimy płacić za przesyłkę, czy warto w takim razie kupować przez internet? Odpowiedź brzmi tak. W sieci z reguły każdy produkt możemy znaleźć taniej niż w sklepie stacjonarnym, nawet jeżeli doliczymy do tego przesyłkę. Zwłaszcza, że niektóre marki i sklepy stosują politykę nagród. Polega ona na tym, że klienci, którzy zapiszą się do newslettera lub zrobią kilka razy zakupy, mogą liczyć na jakieś bonusy czy gratisy.